Ο βουλευτής Βοιωτίας ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Γιώργος Μουλκιώτης, με νέα κοινοβουλευτική παρέμβαση, απευθυνόμενη στους Υπουργούς Εσωτερικών και Υποδομών & Μεταφορών, επαναφέρει στη Βουλή το μείζον ζήτημα της αναγκαιότητας άμεσης διαπλάτυνσης και ανακατασκευής του οδοστρώματος της Π.Ε.Ο. Θηβών – Χαλκίδας (κόμβος Ριτσώνας), λόγω δημιουργούμενων επικίνδυνων συνθηκών κυκλοφορίας.
Στην ερώτησή, επαναλαμβάνεται ότι πρόκειται για έναν δρόμο που έχει κατασκευασθεί την δεκαετία του 1950 ενώ η κυκλοφορία επ’ αυτού είναι δυσανάλογη του πλάτους και της ποιότητας του οδοστρώματος και οι διελεύσεις ανά 24ώρο υπολογίζονται από 1700 έως 2000 περίπου.
Επίσης, επισημαίνεται ότι η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας σε προηγούμενες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις είχε αναγνωρίσει την σοβαρότητα του προβλήματος στον συγκεκριμένο άξονα, ενημέρωσε για την προσπάθεια να περιληφθεί στον κατάλογο των προτεινόμενων μελετών της μελέτης «Βελτίωση Οδού Θήβα – Χαλκίδα (Τμήμα Θήβα – Γέφυρα Ριτσώνας) με εκτιμώμενο κόστος μελέτης 1.300.000 ευρώ, η οποία απέτυχε καθώς, όπως αναφέρεται «η εν λόγω μελέτη δεν περιλαμβάνεται σε αυτές που τελικά εντάχθηκαν στο ΠΔΕ λόγω δραστικής μείωσης του διαθέσιμου σχετικού κονδυλίου».
Τέλος, υπογραμμίζεται ότι σύμφωνα με την υπ’ αρίθμ. 6385/147/12-1-2021 απάντηση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας σε προηγούμενες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, είχε διαβεβαιώσει ότι «ο συγκεκριμένος οδικός άξονας είναι μέσα στις προτεραιότητες της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, δεδομένης της σπουδαιότητας αυτού για την καθημερινότητα τόσο των κατοίκων της περιοχής όσο και των διερχομένων» και ότι «θα επιδιωχθεί η δρομολόγηση ανάθεσης σχετικής μελέτης μόλις εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση».
Κατόπιν αυτών, ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
- Αν συμφωνεί η Κυβέρνηση και πώς αποδέχεται την συνέχιση της υφιστάμενης επικινδυνότητας της κυκλοφορίας επί της ΠΕΟ Θηβών – Χαλκίδας (κόμβος Ριτσώνας) με συνεχή τροχαία ατυχήματα και προβληματικότητα της κυκλοφορίας λόγω του εντονότατου κυκλοφοριακού φόρτου σε συνδυασμό με την υφισταμένη από το 1950 κατάσταση της οδού και τις αναχρονιστικές συνθήκες.
- Γιατί κρίθηκε ότι δεν συνηγόρησαν στην κατά προτεραιότητα ένταξη του εν λόγω έργου στο ΠΔΕ 2021-2027 η επικινδυνότητα της διέλευσης διά της οδού αυτής, όπου έχουν σημειωθεί και πολλά θανατηφόρα ατυχήματα, αλλά απορρίφθηκε η ένταξη με την αιτιολογία της δραστικής μείωσης του διαθέσιμου σχετικού κονδυλίου.
- Ποια έργα που αφορούν τον νομό Βοιωτίας συμπεριλήφθηκαν στην προγραμματική περίοδο 2021-2027 ως σημαντικότερα από την παρέμβαση στην Ε.Ο. Θηβών – Χαλκίδας.
- Σε ποιές ενέργειες σκοπεύουν να προβούν για την διαπλάτυνση και ανακατασκευή της ΠΕΟ Θηβών – Χαλκίδας (κόμβος Ριτσώνας).
- Αν υπάρχει συγκεκριμένος κυβερνητικός προγραμματισμός για την παρέμβαση στην Ε.Ο. Θηβών – Χαλκίδας, δύο χρόνια μετά τις προηγούμενες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις και τις σχετικές απαντήσεις της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσής του.