Εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου προς τις Μητροπόλεις: Απευθύνει έκκληση για την τήρηση των μέτρων κατά του κορονοϊού στους ναούς – Προτρέπει για εμβολιασμό

Εγκύκλιο σημείωμα απέστειλε η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος προς την Αρχιεπισκοπή Αθηνών και τις Μητροπόλεις, το οποίον αφορά τα μέτρα προστασίας κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού.

Όπως σημειώνει, λόγω της έξαρσης των κρουσμάτων απευθύνει έκκληση για τήρηση των μέτρων προστασίας κατά την προσέλευση στους ναούς και προτρέπει για την πραγματοποίηση του «υποδεδειγμένου υπό της ιατρικής κοινότητος, ως ουσιαστικού μέτρου προστασίας κατά της πανδημίας, εμβολιασμού» καθώς και τη διενέργεια από τους ανεμβολίαστους διαγνωστικών ελέγχων (rapid ή μοριακών τεστ). Επίσης, υπενθυμίζει την υποχρέωση διενέργειας, δύο διαγνωστικών ελέγχων (rapid test ή μοριακού) κάθε εβδομάδα από τους κληρικούς, τους ιεροψάλτες, τους νεωκόρους και άλλους εργαζόμενους που δεν έχουν εμβολιαστεί.

Αναλυτικά αναφέρει:

Εκ Συνοδικής Αποφάσεως, ληφθείσης εν τη Συνεδρία της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της 3ης μηνός Νοεμβρίου ε.έ., και εξ αφορμής της εξάρσεως των κρουσμάτων του κορωνοϊού, γνωρίζομεν υμίν ότι η Ιερά Σύνοδος, εν τη ρηθείση Συνεδρία Aυτής, απεφάσισεν όπως, εις επίμετρον των σχετικών Εγκυκλίων Aυτής, απευθύνη υμίν έκκλησιν, και δι’ υμών παντί τω Κλήρω, τοις Μοναχικούς Τάγμασι και τω ευλαβεί Λαώ, ώστε κατά την προσέλευσιν εις τούς Ιερούς Ναούς και τάς Ιεράς Μονάς να τηρώνται επακριβώς άπαντα τα μέτρα προστασίας διά την αποφυγήν εξαπλώσεως του κορωνοϊού, προτρέπουσα πατρικώς διά την πραγματοποίησιν του υποδεδειγμένου υπό της ιατρικής κοινότητος, ως ουσιαστικού μέτρου προστασίας κατά της πανδημίας, εμβολιασμού, ως και τη διενέργειαν, υπό των μη εμβολιασθέντων εισέτι, διαγνωστικών ελέγχων (rapid test ή μοριακού).

Ωσαύτως, υπενθυμίζομεν την υποχρέωσιν διενεργείας, ιδία δαπάνη, δύο διαγνωστικών ελέγχων (rapid test ή μοριακού) εβδομαδιαίως, υπό πάντων των διακονούντων εν τοις Ιερούς Ναούς (Κληρικών, Ιεροψαλτών, Νεωκόρων κ.λπ. εργαζομένων), οίτινες δεν έχουν προβή εις εμβολιασμός κατά του κορωνοϊού, ως και υποβολής των αποτελεσμάτων αυτών τη οικεία Εκκλησιαστική Αρχή, εν τω πλαισίω της τηρήσεως των προβλεπομένων υγειονομικών μέτρων.

Εν κατακλείδι, υπενθυμίζομεν υμίν και την υποχρέωσιν των κατά τόπους Εκκλησιαστικών Συμβουλίων και Ηγουμενοσυμβουλίων διά τον έλεγχον τηρήσεως των μέτρων εν τοις Ιεροίς Ναοίς και ταις Ιεραίς Μοναίς αντιστοίχως.

Share...

nea

Next Post

Ο Χριστός δεν έσωζε με μαγικό τρόπο. Το τραύμα του ανέραστου φανατισμού

Δε Νοέ 8 , 2021
Το ευαγγέλιο της Κυριακής (Λουκ. 8, 41-56) έχει ως κύριο θέμα την ανάσταση της κόρης του αρχισυναγωγού Ιάειρου. Ειδοποιείται ο Χριστός πως έχει πεθάνει το δωδεκάχρονο κορίτσι, αλλά προτρέπει τον κόσμο να μην φοβάται και να πιστεύει. Αναφέρει δε πως το κορίτσι δεν πέθανε, αλλά κοιμάται. Συναντάει το κορίτσι, πιάνει το χέρι της και του φωνάζει να σηκωθείπάνω. Το κορίτσι σηκώνεται. Είναι εμφανές πως στα θαύματα του Χριστού δεν έχουμε να κάνουμε με σεσωσμένες αντιλήψεις άνευ θελήσεως. Το θαύμαέρχεται ως κατάφαση του Θεού στην θέληση του ανθρώπου (θέλεις ὑγιὴς γενέσθαι; – Ιω. 5,6). Επίσης, πουθενά δεν σώζει οΧριστός με τρόπο μαγικό. Ο τρόπος Του είναι προσωπικός, αφού συνάπτει σχέση με τον ασθενή, σχέση προσώπων. Ωςπροϋπόθεση θέτει την πίστη. Πίστη και ιατρική θα δούμε παρακάτω. Βλέπουμε, για παράδειγμα, στο ευαγγέλιο της Κυριακήςτον Χριστό για μία ακόμη φορά, όπως πράττει και σε άλλα θαύματα, να ακολουθεί μία συγκεκριμένη οδό. Δεν σώζει με ένανλόγο ή με απρόσιτο τρόπο τον ασθενή. Ο Θεός στην δημιουργία του κόσμου αγγίζει, πλάθει το ανθρώπινο σώμα, στον τυφλό τηςκολυμβήθρας του Σιλωάμ αγγίζει, αγγίζει επίσης και το χέρι της κόρης του Ιάειρου. Δεν σώζει με έναν  λόγο μόνο, ούτε με τηνθέληση, ούτε με την σκέψη. Χρησιμοποιεί διάφορα μέσα για να σώσει. Ο Μ. Βασίλειος που χαρακτηρίζει την ιατρική ως αναγκαία, στο έργο του ‘’Όροι κατά πλάτος’’, όπου ασχολείται με την ιατρικήεπιστήμη και την χρησιμότητά της, σημειώνει πως όταν ο Χριστός έφτιαξε πηλό και τον άλειψε στα μάτια του τυφλούστέλνοντας τον στην κολυμβήθρα του Σιλωάμ, ποτέ δεν αρκέστηκε στην βούληση Του, λέγοντας του θέλω να καθαριστείς. Αςθυμηθούμε τον βασιλιά Εζεκία που όταν αρρώστησε βαριά, ‘’ο Ησαΐας είπε να ετοιμάσουν ένα κατάπλασμα από σύκα και να τοβάλουν πάνω στην πληγή για να γιατρευτεί ο βασιλιάς’’ (Ησ. 38, 21).  Οι Πατέρες της Εκκλησίας δεν έμειναν μόνο στην πίστη. Συνδύασαν την πίστη με την γνώση και πάντα με διαλεκτικό ύφος. ΟΜ. Βασίλειος τόνιζε πως η ιατρική επιστήμη αποτελεί δώρο του Θεού στην ανθρωπότητα και πως ‘’ὑπό τοῦ Θεοῦ κεχάρισται’’ (όπως και κάθε τέχνη, ως βοήθεια) ‘’πρός τό τῆς φύσεως ἀσθενές’’ όπως σημειώνει για την ιατρική. Ας έλθουμε στον άγιοΓρηγόριο Νύσσης, αδελφό του Μ. Βασιλείου. Όποιος διαβάσει το ‘’Περί κατασκευῆς ανθρώπου’’ θα εκπλαγεί από τηνεπιστημονική κατάρτιση του και τα ιατρικά επιχειρήματα που χρησιμοποιεί για να πείσει τους χριστιανούς ότι δεν πρέπει ναφοβούνται μήπως κολλήσουν λέπρα. Για να έρθουμε και στον ιερό Χρυσόστομο που σημειώνει τα εξής: ‘’Ὤσπερ γάρ τήνἀσθένειαν τοῦ σώματος σου γινώσκων ὁ Κύριος, τήν ἰατρικήν ἐπιστήμην τοῖς ἀνθρώποις ἐπέτρεψε’’. Ορισμένες, αμετανόητα, φανατικές κι απομονωμένες φωνές, ως προκαθορισμένοι και διορισμένοι ‘’εκπρόσωποι τύπου’’ θαδράξουν την ευκαιρία να υποστηρίξουν πως η πίστη σώζει και πως η κάθε ασθένεια και πανδημία δεν έχει χώρο μέσα στηνΕκκλησία. Θα συνεχίσουν πιστεύοντας ακόμη πως δεν μεταδίδεται ο ιός μέσα στην Εκκλησία, αφού η Εκκλησία είναι οίκοςΘεού, αγνοώντας την ίδια στιγμή πως ο Θεός δεν κατοικεί σε χειροποίητους ναούς (Πρ. 7, 48) και πως όλα μέσα στον ναόυπόκεινται στους νόμους της φθοράς, της αλλοίωσης, μιας συνεχούς τρεπτότητας, εκτός από το Σώμα και Αίμα του Χριστού, τοοποίο ως ‘’αλήθεια των πραγμάτων’’ κατά όσιο Μάξιμο Ομολογητή (σκιά – εικόνα – αλήθεια), θα συνεχίσει να υφίσταται αιώνιαστην Βασιλεία του Θεού. Δυστυχώς, στις μέρες μας ορισμένοι χριστιανοί απαιτούν από τον Θεό να τους σώσει με μαγικό τρόπο προσφέροντας τουςέτοιμες συνταγές. Ισχυρίζονται με πάθος πως δεν κολλάς τον ιό μέσα στον ναό. Ας το φωνάξουμε επιτέλους δυνατά προς πάσακατεύθυνση: Μέσα στον ναό μπορεί ο πιστός να κολλήσει οποιαδήποτε ασθένεια, αφού δεν έχει χτιστεί και δεν λειτουργεί μεμαγικό τρόπο ο ναός. Με άλλα λόγια είναι ανεύθυνος ο ισχυρισμός να κολλάς μισό μέτρο έξω από την πόρτα του ναού και ναχρειάζεται να φορέσεις μάσκα, αλλά να μην κολλάς μισό μέτρο εσωτερικά της πόρτας και να μην χρειάζεσαι την μάσκα. Ποιοςθέλει έναν τέτοιο Θεό à la carte; Αρκετές ευθύνες φορτώσαμε στον Θεό. Συμβαίνει ορισμένοι χριστιανοί εντός της Εκκλησίας να έχουν σχηματίσει μία λανθασμένη περί Θεού αντίληψη. Δεν φταίνεπάντα οι ίδιοι. Πολλές οι αιτίες. Γεροντισμός, ιδεοπληξία, ορθολογισμός και άλλα πολλά φέρουν ευθύνη για το κατάντημα αυτό, ένα ακόμη οδυνηρό τραύμα στο εκκλησιαστικό σώμα. Η αλήθεια είναι πως η περιοχή μας εμφορείται από έναν ισχυρό καιαλαζονικό θρησκευτικό φονταμενταλισμό που δεν επιτρέπει την μαρτυρία της αυθεντικότητας του λόγου και του προσώπου. Άνθρωποι με απόλυτη προσήλωση στην ειδωλολατρία και αίρεση του γεροντισμού, με ανυπακοή στον Επίσκοπο και στοΣυνοδικό σώμα, με ιδεολογήματα και θρησκοληψίες, φανατικοί (όχι όμως πιστοί), άνθρωποι που χτίζουν το μέλλον τους πάνωστην εγωπαθή αποδόμηση, αγνοούν πως δεν έχουμε να κάνουμε με έναν μαγικό και από μηχανής Θεό. Ο Θεός μας είναι Θεόςτης αποκάλυψης..  Πρεσβύτερος Ηρακλής Φίλιος (βαλκανιολόγος, θεολόγος) Κληρικός Ι.Μ. Σταγών & Μετεώρων Email Share...